maaalinnilssson

Alla inlägg under september 2010

Av malin nilsson - 30 september 2010 21:25

Nu har jag sjungit Singstar i  2 ½ timme! Jag är helt slut i halsen. Låter som en kraxande kråka när jag pratar! Men det är så jäkla roligt det där! Favorit låten är "Total eclipse of my heart" Så jäkla roligt att sjunga den låten! Ännu roligare är det att vinna över Lasse hela tiden =)


I morgon är det äntligen fredag! Som jag har längtat! Är skit taggad på att göra något men ingen verkar inte ha sån väldans lust... Hmm. Vet inte vad jag ska hitta på då?


Nu ska jag hoppa in i duschen och sen sova tror jag. Är jätte trött just nu!

Av malin nilsson - 30 september 2010 18:53

Det är alldeles underbart höst väder ute! Det är precis så här en höst ska vara! Det var bara 2 grader när jag åkte hemifrån, inte ett endaste moln och solen sken på det frostiga gräset genom dimman. Nästan så jag skulle ha tagit kort för det var otroligt fint ute!


Dagen har också varit bra. Började med religion där vi diskuterade olika "raser" och rasism. Blev en ganska intressant diskussion. Sen var det lunch och sen mjölk och nöt kursen. Jag och Jossan slutade kl 2 så då åkte vi till Gränby en sväng. Jag köpte en tjocktröja och jossan ett par jeans. Sen så åkte vi och solade. Har inte hunnit kolla in resultatet än men jag tror att det blev bra.


Sen åkte jag förbi Stabby för att tjata om mina betyg. Så då fyllde jag och Lasse i pepperna tillsammans och jag är minst sagt SKIT NÖJD över mitt betyg.


Nu ska jag sjunga lite singstar med Lillen! Skoj Skoj!


Av malin nilsson - 28 september 2010 18:26

Bara för att jag gillar mitt schema fram till jul! =D


  

Av malin nilsson - 28 september 2010 17:30

Fy sjutton vad kallt det var i morse! Det var bara fyra grader när jag gick till bussen. Burrr! Men men bara att acceptera att hösten har kommit och vintern snart står på tur. Hoppas att det blir en lika fin vinter i år igen! Fast lite varmare kan det ju gott och väl vara! 30 minus när man går hem var väl ingen hit sådär..


Vi började prata om politik på samhällskunskapen i dag. Som om man inte fått nog av det än? Iaf så gjorde jag och Jossan ett arbete om folkpartiet. Gick bra. Vi tog ut alla frågor som vi tyckte var bra och lämnade resten (blev ett kort arbete med andra ord hehe). Sen var det svenska och där fick vi skriva satirer. Ganska kul när vi väl kom igång. 


Jag har hittat ett par skor som jag gillar jätte mycket! Men jag är ändå inte riktigt säker om dom kommer passa så bra till min jacka.. Jag har ledsnat lite på att traska runt i tygskor när det regnar så det skulle behövas ett par nya. men jag ska fundera vidare ett tag till...

  


I dag fyller min fina Jonna 20! GRATTIS GRATTIS!

  

Av malin nilsson - 26 september 2010 22:15

Jag bakade ett jätte gott recept nyss! Jag ändrade ganska mycket i receptet så jag tog mig friheten att byta ut Bertil mot Malin.


Malins grova bröd


1 limpa


2.5 dl mjölk

2.5 dl fil

2 tsk bikarbonat

1 msk fiberhusk

1 dl Pofiber (potatisfiber)

1 tsk salt

1 dl mörk sirap

3/4 dl linfrö, hela eller krossade

3/4 dl solrosfrö

1 dl hackade hasselnötter

6 dl Lailas blå eller 5 dl Lailas gula mjölmix


Sätt ugnen på 100 °C. Blanda fiberhusk, Pofiber, bikarbonat och salt med filmjölken.

Låt stå ett par minuter. Tillsätt sirap, linfrö, solrosfrö och hasselnötter.

Blanda ner Lailas mjölmix. Degen, som blir väldigt lös, hälls genast i en smord 1 1/2 liters form.

Garnera ev. med solrosfrö eller linfrö.


Grädda brödet i 100 °C i ca 1 timme.

Höj värmen till 150 °C och fortsätt grädda i ytterligare 45 minuter.


Ta brödet ur formen, sätt in brödet i ugnen på eftervärme på galler i ca 10 minuter.

Brödet får då en torr yta även undertill och på sidorna.


 

Det här var ett glutenfritt recept men det går nog bra att byta ut mjölmixen mot samma mängd vetemjöl eller liknande.

Av malin nilsson - 25 september 2010 20:23

Jag har lyckats fånga en riktigt jobbig förkylning.. Det gör hur ont som helst när jag andas. Hoppas jag inte får lunginflammation som Johan. Och näsan bara rinner och så har jag feber.. Blää!


Jag har försöker kurera mig med diverse olika mediciner och huskurer. Så det var lite bättre i dag. Jag lyckades pallra mig iväg på seminariet på Villa Anna iaf och försökte ha huvudet på skaft hela tiden. Nu är det bara en träff kvar och jag tror faktiskt att jag kommer sakna lördagarna vi haft tillsammans. Det är väldigt mysig där! Och maten är toppklass! I dag fick vi hjortwallenbergare med potatismos, rårörda lingon och ärtor. Var hur gott som helst! Fick en liten insikt i dag på vad det där kalaset kostar. En föreläsare som var där för fyra veckor sen hade tagit 30 tusen för att föreläsa i en timme. Inte lite pengar det där, jag skulle vilja ge alla sponsorer en stor puss på kinden! Vi deltagare behöver inte betala en enda krona för det där!


Ina ville ses och dricka vin hemma hos henne ikväll. Det hade vart hur mysigt som helst men jag kände inte riktigt för att cykla hem i det här vädret när jag är sjuk så det blev grillat och vin med mamma och pappa ikväll.


Måste säga att jag tyckte Cia var så fin i dag när hon skuttade runt bland höstlöven. Hon har sina stunder!

 

Dålig bild men i mammas rabatt blommar det för fullt! Det gillar jag! :D

  

Av malin nilsson - 23 september 2010 15:31

Åh vad jag gillar den här dagen! Har inte hänt så mycket alls men allt känns bara bra i dag! Vi började med religion (som förövrigt är väldigt ointressant och onödigt ämne) sen hade vi hål i i typ två timmar så jag fick möjlighet att sitta och dregla över killarna som läser skogligt basår. Finns allt några hetingar där om man jämför med tidigare år! Sen hade jag och Jossan kött och nöt kursen som Julia kallar det. Så skönt att man inte har så långa dagar längre! Eller när jag tänker efter så har jag inte en ända heldag i skolan alls. Löööv it! =D


Jag sitter och funderar på att ta min en ride ner till Stabby och göra klart ett arbete som jag skulle göra på praktikplatsen. Eller så sparar jag det till nästa vecka och gör soppa och våfflor ist. Ikväll blir det tantgympa.


Jag började fundera över en fråga som jag fick på religionen i dag som handlar om själen. Jag tror att alla människor har en själ, men jag har aldrig trott att djuren har det. Men så började jag tänka att människan har ju faktiskt varit apor en gång i tiden. Hur och när kom själen till då hos människorna? Eftersom att jag inte tror att djuren har en själ. Och vad är egentligen en själ för något? Och vad händer med den när man dör? Deep shit... Men ändå ganska intressant att fundera på.


Jag börjar känna mig lite snuvig, hoppas att det inte bryter ut på riktigt för jag her verkligen inte tid att vara sjuk!

Av malin nilsson - 22 september 2010 13:31

Hör och häpna! Jag har börjat dansa. Kallas fuldans, och jag kan väl inte annat än hålla med! http://fuldans.se/?v=buclifpgjv


Dagen har gått jätte segt. Ända har jag bara haft två lektioner men det kändes som en hel dag i skolan. Jag är helt slut! Men jag tycker att det är skönt att skolan har börjat igen så man inte bara sitter och gör ingenting på dagarna.


Jag blir ärligt talat förbannad när jag läser om politikerna och hur dom behandlar SD och människorna som röstat på dom. Vi har väl för helvete en demokrati i Sverige, vill Sveriges befolkning ha SD i riksdagen så kan inte andra partier bestämma att dom inte får det?? Fredrik Reinfeldt sa att det finns X antal personer (alltså dom som röstade på SD) som han inte tänker ta i med tång! Det är väl verkligen att dum förklara svenskarna? Det finns en anledning att det bara är folk över 18 som får rösta! Och Nej, jag röstar inte på SD men nån jävla rättvisa måste det vara!  http://www.youtube.com/watch?v=HoKg5LSmSNQ&feature=player_embedded


Nu ska jag ut och ta en promenad för att rensa huvudet lite granna!

Och så bilden som togs när jag körde för fort! Jag ser livrädd ut! Haha

  


Presentation


Hej! Jag heter Malin Nilsson och bor i Uppsala.

På min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Nedräkning till studenten

Omröstning

Min blogg?
 Ogillar
 Gillar

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards