maaalinnilssson

Alla inlägg under september 2010

Av malin nilsson - 16 september 2010 06:00

Dåligt pigg man var i dag! Fy! Känner mig mer död än levande i dag. Men det går nog över snart får jag hoppas :) 


Försöker få i mig lite frukost men man är ju inte alls hungrig den här tiden! Jag ser fram emot kursen som börjar i dag! Ska bli riktigt roligt! Men nu måste jag börja göra mig klar om jag ska hinna med bussen.

...

Av malin nilsson - 15 september 2010 21:34

Kollade in schemat för morgondagen nyss. Ska bli riktigt kul att läsa mjölk och nöt kursen! Såg att Jossan också ska gå på den. Skoj skoj! Mindre roligt att läsa religion. Fattar inte varför man har ett sådant ämne i skolan? Tycker i så fall att det finns många viktigare saker att lära sig. Jesus dog ändå för mer än 2000 år sen. Inte dags att glömma och gå vidare eller?


Det finns tusen grejer jag skulle vilja hinna med att göra i helgen! Annars händer det ingenting men nu har alla lust att hitta på något... Hmm och jag som har så kasst minne lovar hit och dit. Hoppas verkligen inte att dom ska ta in tredje skörden på skolan i helgen. Då börjar jag verkligen gråta! Nej men jag har ingen lust alls att sitta i en traktor och dega hela helgen! Och på fredag ska mamma och pappa bort så jag antar att det är jag som får agera ofrivillig hundvakt... En sak jag ska göra i helgen är att stå på Vaksala torg på lördag morgon och sälja ägg! Det är så sjukt mysigt! Så är det någon som är taggad att göra mig sällskap så är det bara att hänga på!


Nej nu ska jag sova! God natt!

Av malin nilsson - 15 september 2010 18:14

I dag fick jag brev från Livingandroom att jag skulle få börja jobba för dom! Skit roligt! Jag hann bara läsa första raderna sen sprang jag direkt ner till Elin och skulle visa. När jag läste allt det "finstilta" så var det inte så bra längre. Det såg mer ut som ett slav avtal. Tråkigt. Så nu ligger papperna i sopkorgen där dom hör hemma. Men det skulle verkligen vara kul att hålla på med homepartyn så jag kommer leta vidare efter ett bättre företag.

  

Funderar på att ta en promenad över golfbanan nu. Vädret är ju minst sagt så där underbart höstigt som jag vill ha det. Undrar vem som ska bli den lyckliga lilla vovven som ska få följa med?


i morgon börjar skolan igen. Suck.. Känns lagom segt när man har varit ledig i lite mindre än fyra månader. Men man kommer nog in i rutinerna igen ganska fort tror jag.

Av malin nilsson - 15 september 2010 09:54

Höstrusket håller i sig och jag känner mig lagom taggad att åka till stan. I dag får paraplyet följa med så slipper jag bli alltför blöt. Linn och jag ska äta sushi på underbara Mey Wang. Uppsalas bästa restaurang tycker jag! Hon som jobbar där är så otroligt snäll och trevlig.   

Som tur var så har jag snubblat över två kuponger så det skulle bli halva priset. Kanon tycker jag som känner mig ganska fattig efter mitt impulsköp igår.


Annars verkar inte dagen ha så mycket mer att bjuda på. Min SOLO tidning har fortfarande inte kommit och jag börjar undra om den har virrat bort sig på vägen? Hoppas den kommer med posten i dag. Då ska jag tända i öppna spisen och kura ner mig i kuddar och filtar. Mysigt! Nu ska jag äta frukost sen göra mig klar.

Av malin nilsson - 14 september 2010 20:17

Hade helt glömt bort duggregnet och blöta löv som ligger överallt. Nej tycker nog inte att hösten är så bra iaf när jag tänker efter. Blää...


Dagen spenderades med Sara i stan i dag. Var mysigt! Blev Cupido och impulsköp. Hittade en riktigt snygg skinn jacka. Men ja, det var dom pengarna som träningen skulle gå till. Suck. Tur att jag har ett litet lager på banken! Hehe. Jag hade helt glömt bort också att informationsmötet på skatteverket var i dag. Så det gick åt ett par timmar till det också. Efter så kände jag mig inte alls så taggad längre på att starta eget. Mkt att hålla reda på! Efter ett tag kände jag att det var hopplöst och blev helt plötsligt jätte trött! Och då menar jag jätte trött! Jag satt och nöp mig själv för att hålla ögonen öppna!


Sen när jag kom hem så kom jag på att jag helt hade glömt bort att det var tantgympa ikväll också! Så det var bara att svida om och bege sig ut i höstrusket!


Nu ska jag duscha och krypa ner i sängen och kolla på film. Känns lite mera som mitt rätta element än att hålla på och hoppa och skutta med gamlingar. 

Av malin nilsson - 14 september 2010 09:43

I dag är det jätte härligt väder ute. Solen lyser och björkarna lyser alldeles gula nere i fårhagen. Hösten är nog inte så dum trots allt! Fast det blåser ganska kallt ute i dag. 


I dag ska jag in till staden och fika med Sara. Kommer bli jätte mysigt som vanligt!


Jag vill jätte gärna se I rymden finns inga känslor. Den verkar vara ganska rolig tycker jag.


Jag kommer inte ens ihåg när jag var på bio sist! Tror att det typ var i vintras när jag såg Snabba Cash. Så det börjar nog bli dags att gå igen. Det är så mysigt att gå på bio! Jag skulle vilja göra det oftare. Nu sitter jag och väntar på att pappa ska komma in. Jag har ett nytt musproblem om man säger så.. Och jag tänker då rakt inte ta itu med det själv! 

Av malin nilsson - 13 september 2010 23:51

Idag stängde dom av drottning gatan för att göra ordning inför inspelningen av Män som hatar kvinnor. Skit roligt tycker jag att dom ska spela in i Uppsala! I morgon ska jag ner på stan hur coolt vore det inte om man skulle få se hunken Daniel Craig! Fast dom har precis bara börjat med bygget så jag får nog drömma vidare... Jag kommer sitta på bänkad iaf när den har premiär!


  


Nej nu ska jag hoppa in i duschen och sen sova! God natt!

Av malin nilsson - 13 september 2010 19:17

Jag har tok fastnat i Timbuktu träsket! Låtarna går på repeat. Ganska sköna låtar ändå tycker jag. Älskar skånskan! Satt och lyssnade på en intervju i sommras med Jason i P3, hur som helst kom jag och tänka på det härom dan och sen dess har låtarna fastnat.


Ikväll blir det Die hard på nian. Har aldrig sett ettan så jag tänkte att det skulle vara på tiden. Och så hoppas jag att pappa hinner laga vatten pumpen snart! Jag vill duscha! Men nu ska jag se Halv åtta hos mig! Hej hej!

Presentation


Hej! Jag heter Malin Nilsson och bor i Uppsala.

På min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Nedräkning till studenten

Omröstning

Min blogg?
 Ogillar
 Gillar

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards