maaalinnilssson

Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

Min grönsakssoppa

Av malin nilsson - 19 mars 2011 13:15

Lördag i dag och jag sitter och smaskar på min supergoda grönsaksoppa som jag gjorde i går till lunch. Blev förvånad själv för jag hade i princip allt som jag kunde hitta.


1 liter grösnaksbuljong

1 dl linser

2 potatisar

3 morötter

1 halv gul lök

1 broccolihuvud

salt och peppar


Koka tills allt blir mjukt, mixa så soppan blir slät. Busenkelt och nyttigt =)


Ikväll blir det utgång. Men jag ska för en gångs skull vara nykter och köra. Efter kryssningen raserades hela min ekonomi så jag längtar tills studiebidraget kommer! Skulle sitta fint med lite pengar på kontot! 


Jag och Jessica har äntligen bestämt vilka vi ska vara på studentskivan! Det är så klart topphemligt men vi kommer vara snyggast under kvällen kan jag lova iaf! =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin nilsson - 24 april 2011 17:31

Nu är vi halvvägs in i påsken. Igår var det jätte mysigt här hemma, hela familjen var här hemma och åt påskmat. Jag är fortfarande mätt sen igår! Men allt är ju så gott!   Idag har jag hjälpt pappa att välta på åkrarna. Fy fan så ont i ryggen jag...

Av malin nilsson - 22 april 2011 17:20


Underbar dag eller vad!? Det är så skönt att våren har kommit på riktigt! Dagen har bestått av lite pyssel här hemma. På fm satt jag med pappa i traktorn när han harvade. Han tycker att det är på tiden att jag lär mig harva. Lite konstigt för att för...

Av malin nilsson - 21 april 2011 14:08

Nu tänkte jag ta mig i kragen och börja mitt bloggande igen.   Halva påsklovet har gått och jag känner hur ångesten börjar krypa fram inför nästa vecka. Nästa vecka läser jag bara med ettorna. De är faktiskt helt okej, men tre hela veckor med dom...

Av malin nilsson - 20 mars 2011 15:10

I dag har jag en bakdag igen. Baka är makalöst roligt tycker jag! I dag blev det tekakor. Får se hur de blev för jag täkte att jag skulle vara lite kreativ och hittade på ett alldeles eget recept =)    Igår blev det utgång. Det var väl en utgång ...

Av malin nilsson - 19 mars 2011 12:54

1. Värsta känslan? Svar: Att bli sviken.   2. Bästa känslan? Svar: förälskelse   3. Din första tanke när du tittar dig i spegeln på morgonen? Svar: "Jaha, ser lika hemsk ut som när jag gick och la mig"   4. Vilken ringsignal har du på mob...

Presentation


Hej! Jag heter Malin Nilsson och bor i Uppsala.

På min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Nedräkning till studenten

Omröstning

Min blogg?
 Ogillar
 Gillar

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards