maaalinnilssson

Alla inlägg under december 2010

Av malin nilsson - 30 december 2010 23:22

 Satt och gjorde en sammanfattning av året men det var ju hur tråkigt som helst så jag låter bilderna tala för sig själva!


   

          

      

        

                                           

Av malin nilsson - 30 december 2010 22:04

Packar klart det sista inför tomorrow sen är det klart för party :) Nyår är inte riktigt min grej men jag försöker så gott jag kan att se positivt på saken och glömma alla nackdelar. Jag har precis fixat klart naglarna, blev röda metallic. Nice! Hittade ett skit snygg nagellack på Kicks. 259 Madras från Mavala. Gjorde ett tappert försök att få fast lösnaglar men jag är tveksam till om de sitter fast till i morgon kväll. Precisions arbeten är inte riktig min grej men jag tänkte att det är lika bra att göra det ikväll när jag har tid. 

  


nej nu ska jag ta en dusch och göra en stor rakning av mig själv. Man rakar ju inte benen alltför flitigt när det är sånt här väder. Man visar ju ändå inte benen så mycket denna årstid men det är ju ändå nyår och då ska allt lurvigt bort så man känner sig extra fräsch :)


Av malin nilsson - 28 december 2010 19:25

Idag har jag vart hur seg som helst! Sov till elva och låg kvar i sängen till tolv. Ganska så skönt faktiskt! Men när jag låg där som allra bäst så fick jag dåligt samvete för att ha sovit bort hela dan så då tjatade jag på pappa att vi skulle ut och jaga hare. Roligare vinternöje för man leta efter. Sjukt spännande när man är en hare på spåren! Första haren hade pappa bössa men han fick inte ur säkringen så det blev ingen. Andra haren gick jag med bössa. Vi hann bara gå in i skogen och haren rusar upp en (!!) meter framför mig! Men det var svårare än vad jag trodde att det skulle vara att skjuta ett djur första gången. Jag siktade och hade perfekt läge men fingret ville liksom inte trycka av. "Men lika glad för det var jag, men gladast var nog haren". Sista haren var vi på spåren men vi såg aldrig när den sprang i väg så den är nog också ganska glad. Men shit vad slut man blir av att pulsa i snö som går upp till knäna, fast det behövdes verkligen efter all julmat!


Nu är jag verkligen taggad på nyår! Bara några dagar kvar och i morgon ska jag klippa mig så man kan få till en frisyr också. Nu hänger det mest och lever sitt egna lilla liv. Kanske ska passa på att sola lite också när man ändå är i stan. men jag får se i morgon om jag orkar.

REA

Av malin nilsson - 27 december 2010 20:13

Ja dålig uppdatering men tiden har liksom inte räckt till under julen. Inte för att jag har gjort så mycket men det är ganska skönt att ta ett bloggbreak ibland också! 


I dag tog jag mig en sväng på stan (eller två faktiskt) för att kika in rean lite. Jag åkte in till klockan 10 när allt öppnade och det var inte mycket folk alls. Riktigt skönt att lunka runt i sin egen takt i utan alla galna kvinnor som rycker och sliter i allt. Jag hittade en jätte mysig stickad tröja som jag är supernöjd med! Sen så köpte jag en nyårsklänning, skor, lösnaglar, strumpbyxor, smink och nagellack så nu är nyår räddad :D Så när jag kom hem och skulle prova allt så upptäcker jag att jag har fått två högerskor! Rackarns rabarber, det var bara att hoppa in i bilen igen och åka till stan och byta.


Ikväll ska jag kolla på Cinderella man på nian. Den verkade ganska bra, hoppas bara att pappa också vill se den annars blir det krig om tven...

Av malin nilsson - 24 december 2010 09:12

Ett år har gått så fort och julen har närmat sig med stormsteg. Känner att tiden har gått alldeles för fort så jag har fortfarande inte hunnit fått den där riktiga julkänslan. Men den kommer definitivt komma under förmiddagen, när man sätter på julmusik och rimmar på klapparna. Men jag minns när man var liten, hela jag sprutade av julkänslor. Dagen ville aldrig ta slut och man njöt av varje sekund! Inte för att jag inte njuter nu men viss skillnad är det.


Nej nu har jag inget mer att säga förutom...

  

Av malin nilsson - 21 december 2010 16:47

ingen mer som lagt märke till kylan ute? Det var inte så roligt att gå hem från bussen kan jag säga! 


I dag började jag min julklappshandling. Älskar att vara ute i sista sekund! Eller inte, människorna är ju helt tokiga på stan. Blev några få julklappar men jag är långt ifrån klar iaf. Hade tänkt att köpa resten i morgon men nu har jag blivit dubbelbokad på sjukhuset och när jag ringde så löste dom det så att jag fick komma senare till infektionsmottagningen. Så det blir nog minst 6 timmar där i morgon bara för att jag måste vänta på alla provsvar och sen vänta på en jourläkare. 


Jag och Sara åt lunch på en indisk restaurang. Väldigt speciell mat, eller visst tycker jag om indisk mat men det här var då ingen hit alls.. Nej nu ska jag börja laga till lite riktig mat här hemma ist :)

Av malin nilsson - 20 december 2010 20:22

Haha nu har jag rört till bloggen ännu mer. Jag har absolut inget tålamod för att hålla på med det här! Speciellt inte med tanke på att min dator tar ungefär 300 år på sig när den ska tänka..


Men men.. det får duga så länge. Jag har ändå inte så mycket för mig på dagarna så det här får bli ett senare problem för jag hörde ryktas om att det skulle göras julgodis nere i köket och det vill jag ju inte missa =)

Av malin nilsson - 20 december 2010 18:58

Ligger på sängen och har ätit alldeles för mycket mat till middag, men det var ju så gott! 


Mitt stadsbesök tog mer eller mindre hela dan bara för att kommunikationen mellan mig och pappa inte alltid funkar som den ska. Det ver ju nästan omöjligt att hitta till alla ställen jag skulle till, och inte blir det bättre när alla med trafikanter som beter sig som  idioter! Ett tag ville jag nästan stanna bilen och skälla ut gubben som var bakom! Fast jag har ju lärt mig sen förut att jag inte ska köra i stan men nån gång ska man väl vänja sig?


Nej jag måste verkligen göra något åt min blogg nu. Headern är ju hemsk! Fast så blir det när man slänger i hop en snabbt.. Kanske ska försöka knåpa ihop en ny nu? Det visar sig om jag lyckas med en som jag är nöjd med :)

Presentation


Hej! Jag heter Malin Nilsson och bor i Uppsala.

På min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Nedräkning till studenten

Omröstning

Min blogg?
 Ogillar
 Gillar

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards