maaalinnilssson

Alla inlägg under september 2010

Av malin nilsson - 13 september 2010 13:46

Nu har jag gjort en intresse anmälan om att bli konsulent hos Living and room. http://www.livingandroom.com/living.aspx


Verkar skit roligt! Tror att det skulle passa mig bra eftersom jag älskar att prata inför människor. Hoppas att dom hör av sig! Har suttit och lusläst deras katalog! Dom har jätte fina saker!

  

Jag håller tummarna! =)

Av malin nilsson - 13 september 2010 10:43

Sista veckan jag är ledig nu. Eller ja skolan börjar på torsdag igen så det är bara tre dagar kvar. Känns lite konstigt nu när man har varit ledig i nästan fyra månader. Fast jag tror att jag verkligen skulle behöva göra något på dagarna igen! Jag har blivit så lat nu på sista tiden! 


Satt just och spanade in mitt nya schema. Kul att dom har lagt in komplettering för mig på alla fredagar efter lunch när jag egentligen har slutat! Men då kanske jag kan bli av med alla prov och så blir jag helt ledig i vår sen när alla andra läser NUM kursen. Lovely!


Jag är fruktansvärt less på  min mobil just nu! Varför skulle jag köpa touch för?! Det tar 300 år att skriva ett sms och man måste kolla hela tiden när man skriver. När man hade knappar så kunde man skriva utan att ens kolla vad man gjorde. Men antar att jag vänjer mig...

Av malin nilsson - 12 september 2010 23:41

Såg nyss Mamma mia som gick på trean. Älskar den filmen! Sitter och lyssnar igenom alla tracks på spotify nu från filmen. Lika bra att jag aldrig köpte filmen. Då hade jag varit less på den vid det här laget! Skulle kunna se om den nu på momangen! 


I morgon kommer äntligen SOLO hem i brevlådan! Lycka! En månad är alldeles för lång tid. Men dom säger ju att den som väntar på något gott...


På tisdag har skatteverket en Informationsträff. Jag borde sluta anmäla mig till saker som pappa tjatar om! Fast det här är bara två timmar. Flummskolan håller ju på hela dagarna!


Lina ligger och stirrar på mig så jag antar att hon vill gå ut. Sen ska jag sova. 

God natt!


Av malin nilsson - 12 september 2010 20:46

Ja man kallar ju söndagar för vilodag så jag sov till kl tolv i dag. Det var riktigt skönt! Tror inte  jag har sovit så länge sen typ aldrig.. Men jag vaknade av att mamma dammsög utanför min dörr! Måste vara det jobbigaste ljudet som finns! Hann bara få i mig frukost så ringde Ina och satt på loppis och ville ha sällskap. Älskar marknader! Det är så mysigt! Sen åkte jag hem och städade lite på rummet. (med andra ord jag kastade in alla kläder som låg på sängen in i garderoben, sen klart!)


Jonna och snyggingen Stellan lyckades klura sig hem till mig från Österby så eftermiddagen spenderades med henne. Vi åkte hem till Ina och kikade på hennes ursöta kaninungar! Jonna tingade en liten snygging. Skulle  vilja ha jag med! Fast jag vet att jag bara kommer tycka det är roligt första månaderna. Suck... Sen åkte vi hem till mig och fikade lite.


Ikväll blir det popcorn och film! Yummi!

Av malin nilsson - 12 september 2010 03:50

Shit vilken dag! Den här dagen har jag varit med om så många nya händelser. Känns som om jag skulle vilja dela in den här dagen i tre dagar. Eller nej nu blev det fel men när jag tänker tillbaka på det jag gjorde på förmiddagen så känns det som om det var i förrgår. Jag vet inte vad som hände med mig i dag men jag kände att efter vi hade mediterat så hände det något jätte konstigt inom mig. Vi fick tänka oss in i en "egen värld" och efter så kändes det som om jag aldrig hade varit på någon annan plats förut. Shit vad jag svammlar! Tror att det är svårt att leva sig in i känslan om man inte var där just då... Flummskola eller inte. Jag tror faktiskt att jag kommer få ut något av dom här träffarna, även om jag inte vet vad.


Åter till kulturnatten! Först gick jag ut och käkade med mamma, pappa, elin och robin. Kina såklart! Blir alltid samma när vi går ut med familjen! Sen träffade jag Linn och Karro. Väldigt trevligt! Blev lite häng, ehm ja.. lite överallt. Slutade på pitchers. Karro kom in med mitt gamla leg. Ganska coolt tycker jag! Sen tog det typ 2 timmar innan Linn och Karro bestämde sig för vart dom skulle :P Men jag ville åka hem till min säng och dom andra fortsatte till ja, det vet jag inte men blev säkert bra! Nu ska jag och mitt överfulla huvud sova!


God natt!

Av malin nilsson - 11 september 2010 17:34

Idag var jag på projektet "Din egen väg" på Villa Anna. Jisses vad fint det var där! När vi gick hem så frågade dom vad vi skulle ta med oss hem och minnas från den här dagen. Jag tänkte nästan svara maten! Har aldrig ätit på ett så där fint ställe! Inredningen var otroligt fin. Till och med dom här EXIT gångarna var fina! Vi åt dinkelstekt fisk (jag trodde att den hette krymmel men när jag googlade på krymmel så fanns det ingen fisk som hette så, så jag säger fisk :P) med potatis, kräftskum, pepparrotscremé, rödbetor och inlagd kapris. Det var helt otroligt gott! Till förrätt så fick vi en sallad med en vinägrett. Också riktigt god! Riktigt längtar till nästa träff bara för matens skull!


Det här projektet var inte alls som jag hade tänkt mig. Trodde att det skulle handla om att man skulle få hjälp med att komma igång med ett företag men så var det inte alls. I början tänkte jag vad det var för jäkla flummskola jag anmält mig till men sen började jag faktiskt att känna igen mig i vad vi pratade om. Man skulle kunna säga att det hela handlar om personlig utveckling och att hitta sig själv. Tror faktiskt att det skulle vara ganska bra för mig att prata med andra om sånt man inte tar upp annars i vardagen!


Oj oj vilket långt inlägg det blev! Skulle kunna skriva hur mkt som helst till men nu ska jag göra mig i ordning och sen bär det av in mot stan och kulturnatten! Först blir det ut och äta med mamma och pappa och kanske elin och Robin. Kände lite för att vara lite kulturell den här kvällen för en gångs skull. Händer ju trots allt ganska mkt intressant. Fast jag ska leka av gammlingarna lite sen kanske det blir något skojigt!

Av malin nilsson - 10 september 2010 16:57

I dag har det vart en riktigt bra dag :) Åkte in till stan för att luncha med denna pudding. Riktigt mysigt! Åt enchiladas (eller vad det hette) på Barista i Gränby C. Jag tyckte det var gott men Sara var lite kräsnare hehe :P


  

Sen åkte jag till skolan för att kolla på min nya studieplan. Läser numera inte djurvård utan har gått över till jord. Skoj skoj! Och eftersom jag har dragit ut mina kurser på 4 år så har jag drömschemat! Ledig 8 veckor i vår sen! Dubbelt sommarlov tackar jag inte nej till. Fast på det "riktiga" sommarlovet så har jag praktik så det blir inte riktigt som dubbla sommarlov iaf.. Men men huvudsaken är att jag är nöjd med mina val! Och det är jag!


Jag anmälde mig nyss till en jätte spännande grej! Under tre helger kommer man få arbeta med sig själv, hur man kan växa som person och diskutera med andra tjejer i samma situation! Jätte roligt! Och det konstigaste av allt är att det är pappa som verkligen har pushat för att jag ska gå på det här..


Men pappas pullor kallar igen! Sen blir det hemmagjord pizza framför tven!

Av malin nilsson - 9 september 2010 20:46

Ja jag skulle tro att jag har träningsvärk i morgon! Fy tusan vilket pass jag just var med om! Trodde aldrig att det skulle ta slut. Lollo verkligen pumpade ur dom sista krafterna ur en! Men skönt var det och nu ska jag ta mig en välbehövlig dusch och till sist avsluta kvällen i soffan med en kopp te :)


Lina var jätte duktig hos veterinären idag! Det första hon gjorde var (som hon alltid gör hemma när det kommer något) att hoppa rakt upp och ge veterinären en stor FEEET kyss rakt i ansiktet! Hehe lite pinsamt men sen fick hon lugnande så då var hon helt död.. Tills det kom in en JÄTTE STOR hund i väntrummet! Då hoppade hon upp och började morra. Hehe...


Och så körde jag PRICK i rätt hastighet hela tiden :) Grattis till mig! Men fyy vilken tid det tog att komma nånstans!

Presentation


Hej! Jag heter Malin Nilsson och bor i Uppsala.

På min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Nedräkning till studenten

Omröstning

Min blogg?
 Ogillar
 Gillar

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards