maaalinnilssson

Alla inlägg under februari 2011

Av malin nilsson - 27 februari 2011 21:34

Nu är sportlovet också avklarat då! Känns lite surt att åka till skolan i morgon men jag försöker tänka positivt och tänker att studenten inte är långt borta nu. Bara det blir lite ljusare ute och att snön försvinner så tror jag att tiden kommer gå fort. Det hoppas jag iaf för jag är så trött på vintern nu! Vill ha sol och värme, och det nu!


I dag körde pappa punka på traktorn uppe på skogen så jag fick åka ut och hjälpa honom. Sen åkte jag mamma och Lisa till stan. Fick byta min filt från Chili så nu sitter jag insvept i den. Så sjukt mysig! Och så blev det en runda på Ikea. Alltid lika kul att kolla runt på Ikea =) Finns ju verkligen allt där!


Sen blev det hembakad pizza, solsidan och TimeOut med mamma och Lasse. Bra söndagkväll så där! Nu sitter jag och försöker hänga med i Wallander men jag är inget stort fan av de där filmerna måste jag säga..

Av malin nilsson - 26 februari 2011 14:49

Den här veckan har verkligen flygit förbi. I torsdags kom Jessica hem hit. Efter att ha bläddrat i Leilas nya kokbok "One more slice" så var båda sjukt sugna på nått gott till filmen. Åkte till Maxi och det fick bli grönsaker och dipp. Gott de me =). Hittade en riktig skönhet i frysdisken också... Marulk måste vara den fulaste ficken som finns!!

  

I går åkte jag till Knivsta och tittade på ett marsvin. Så sjukt söt han var! Så han fick följa med mig hem =)

Hälsa på Sigge!

  

Riktig liten tuffing det där! Såg i dag när jag kammade honom att han har ett blått och ett brunt öga. 

Av malin nilsson - 23 februari 2011 14:42

I går kväll kollade jag och Lasse på I rymden finns inga känslor. Grymt bra film! Jag skrattade så att jag låg dubbelvikt! Sen kollade vi på nån skräckfilm som gick på Tv. The Cave tror jag att den hette. Den var väl inte läskig så men jäklar vilka mardrömmar jag hade i natt! En gång vaknade jag av att jag var alldels kallsvettig för att jag var så rädd! Men tro fan att när jag somnar om att drömmen fortsatte där den slutade! Sen vaknade jag igen men då tände jag lampan och sov med den på. Somnade om och sen var jag helt plötsligt huvudrollen i Twilight! Inte helt fel må jag säga! Robert Pattinson är ju sjukt snygg! ;)


I dag har jag vart in till stan och letat med ljus och lykta efter startfoder till kycklingar. Det var soprent inne på Granngården och dom skulle inte få in mer förens om två veckor. Enligt han som jobbade där hade det varit slut i över två månader. Riktigt dåligt tycker jag, det är ju ändå högsäsong nu så då tycker man att dom borde ha det hemma... Men till slut fick jag tag på två säckar ändå hos AB Johansson. Tog mig även en ride till Gränby för att kolla in bokrean. Det blev 3 kokböcker. Jag är fortfarande chockad över hur billigt det var! Tydligen hade dom extra mycket rea just i dag så det var ju bra. Jag vill verkligen att det ska bli den sista nu så man kan få lite mer pengar. Fick nalla på mina födelsedags pengar idag. Fast egentligen så ska ju dom pengarna gå till något man behöver så det kanske inte gjorde så mycket ändå... Jag kommer ju få användning för böckerna när jag flyttar sen. 


Av malin nilsson - 22 februari 2011 16:39

Jag har gett mig in på världens jobbigaste pussel. Hela 4000 bitar! Jösses säger jag bara. Jag har suttit i snart 3 timmar och bara fått ihop några enstaka bitar. Tror inte att jag kommer göra klart det heller. Undrar nästan om det finns något så tråkigt som att lägga pussel?? Hmm man kanske skulle ta och hitta på något roligare...


Jag vill åka ut och pimpla och grilla korv! Det skulle vara så himla mysigt. Sara och jag skulle göra det i veckan men ingen kan ta sig till varandra så vi skulle vänta tills nästa vecka ist. Men jag ska försöka övertala simon och martin ist. Hoppas att det går! Annars kommer jag bara sitta hemma hela lovet och rulla tummarna tror jag...

Av malin nilsson - 22 februari 2011 09:44

I dag är det underbart väder ute! Sitter och funderar på om jag ska åka lite skidor, fast jag har inte lust att åka själv så jag ska övertala Lasse att åka med. I går var jag till tandläkaren. Tänderna var i topptrim! Jag tror faktiskt att det lönar sig att använda tandtråd. Sist jag var där var det på gång att jag höll på att få hål men då började jag med tandtråd och nu var det borta. Great! Hon avrådde till och med mig att betala månadsavgift om jag fortsatte sköta om tänderna som jag gör nu eftersom jag bara skulle förlora på det. Känns skönt att ha så bra gaddar!

  


I går damp även min SOLO ner i brevlådan. Den blev utläst ganska fort! Det påminnde mig om att jag måste förnya min prenumeration. Usch det svider ganska bra i min plånbok just nu... Så jag kanske väntar med att förnya och köpa lösnummer ist. Jag vet inte riktigt vad som ör bäst...

  

Av malin nilsson - 21 februari 2011 09:41

Här var det dålig uppdatering minnsan! Har inte haft lust att skriva på ett tag. Men jag ska dra igenom helgen lite snabbt för er i alla fall =)


Fredag

Vi fick slutade tidigare från lektionen så vi slutade halv elva. Sen skulle jag och Jessica plugga till mjölkproduktionsprovet. Det gick väl så där måste jag säga. Vi spelade 4 i rad och massa annat för att fördriva tiden. Gjorde inget prov heller sen. Jag kände inte att jag hade tillräckligt mycket kött på benen för att skriva provet så jag ska ta lovet till att plugga. 


På kvällen var det middag hemma hos Johan. Det blev suppergott. Regnbågsforell, pressad potatis och skaldjurssås. MUMS! Åt nästan för två tror jag, kände nästan att jag kunde rulla hem därifrån!


Lördag

Jag fick äntligen ur den berömda tummen och storstädade bland alla saker. Det var en himla massa som verkligen behövde kastas. Var skönt att få det avklarat! På kvällen sen hade Johan fest på Söderby. Hade jätte kul! Blev en lyckad kväll!

  

Söndag

Som de allra flesta lyckade kvällar så fick jag för mycket av det goda och var ganska rejält bakis i går. Jag sov mig igenom större delen av eftermiddagen. Sen var det Solsidan och Time-Out, det får absolut inte missas! Och sen kollade jag och Lasse på Hancock!

Av malin nilsson - 16 februari 2011 13:16

Ingen skola för mig i dag heller. Jag fortsatte att följa sändningarna från Tyskland och VM i Alpint. I dag lyckades Sverige med ett Brons i lagtävlingen. Inte så illa pinkat. Men jösses så nära vi var ett Silver/Guld, endast 5 hundradelar ifrån att vi skulle gått vidare till final! Jag satt på helspänn kan jag säga!!


Jag vet inte riktigt om jag verkligen tycker att det är så kul att kolla på sändningarna eller om jag bara är så uttråkad så allt som jag gör blir roligt? I vilket fall så var det väldigt spännande i dag. Resten av dagen vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Funderar på att ta en promenad. Sen bär det nog av till skolan iaf, jag skulle behöva lite böcker så jag kan plugga till provet på fredag. Jessica mummlande om något i går att vi kanske skulle plugga tillsammans så det visar sig väl antar jag...


Avslutar inlägget med en klipp från julmiddagen med skolan. Det var en riktigt rolig kväll det där!


Av malin nilsson - 15 februari 2011 15:18

På förmiddagen åkte jag in till stan för att träffa Sara. Det var jätte mysigt. Vi gick till Café 018 och fikade. Det är nog mitt favorit café. Det är inte så mycket folk där så man kan fika i lugn och ro. Jag tog en supergod kladdkaka med glass. Jag har ätit den förut och den är verkligen underbart god. Sen tog vi en vända på stan också. Jag hittade en sött hårspänne. Jag har ledsnat på dem som jag alltid har.

  

Resten av dagen vet jag inte riktigt vad jag ska göra faktiskt.. Plugga kanske? men det är ju så tråkigt så man kan spy på det. Jag ska väl försöka iaf, men sen om det går bra eller inte är en annan femma...

Presentation


Hej! Jag heter Malin Nilsson och bor i Uppsala.

På min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Nedräkning till studenten

Omröstning

Min blogg?
 Ogillar
 Gillar

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards