maaalinnilssson

Alla inlägg under januari 2010

Av malin nilsson - 31 januari 2010 10:50

I fredags var Sara, Emil, Julia, Ludde och Magnus på besök hos mig. Det var myspys... Först tittade vi på en film jag inte kommer ihåg namnet på... Jag tkr den är skit bra men det var ingen annan som fattade den   . Sen kollade vi på solsidan, skit rolig! 


I morgon har jag prov i lantbruksdjurskursen... Tråkig, det blir plugga hela dagen!

och på tisdag har jag praktik med Julia i en vecka. kommer bli skit kallt att gå ute hos kossorna nu! Burrrr!


Tjena mors  !

Av malin nilsson - 29 januari 2010 06:02

Kl. är 10 över 6.Det borde vara förbjudet att gå upp så här tidigt! Och så är det -11 grader! Det blir inga strumpbyxor i dag! (Kanske får ta skoteroverallen   ) 


Längtar till ikväll   !!


Mors!  

Av malin nilsson - 28 januari 2010 09:49

Om ingen har märkt det så är det hur mkt snö som helst ute och mer kommer det! Usch usch usch! Nej nu kan det bli vår tkr jag!


I morse fick jag ett mess av Julia där hon sa att hon var trött. Yes, tänkte jag! Hehe nej men jag har drömt mardrömmar hela natten... Skit skumt det har jag inte gjort sen jag var liten. Har inte kunnat sova nånting alls i natt. Men det är skönt med lite sovmorgon  och slippa åka skidor i det här vädret  .


Snart ska jag till skolan för att ha lantbruksdjur, inte lika kul  . I dag vill jag bara ligga under ett täckte och mysa. Fast sen ska jag träffa Mange så jag ska ändå in till stan. Det ska bli kul  .


I morgon kommer Sara, Emil, Julia, Ludde och Mange hem till mig och tittar på film. Det längtar jag till  .


Tjarååå  

Av malin nilsson - 27 januari 2010 21:53

Hihi nej nu vet jag inte vad det är för fel... I morse la jag i körkortsboken i en kasse. Sen när jag skulle ha boken i skolan var det min lillebrors idrottskläder som ligger i kassen. Haha vet inte vad som har hänt  . Fast det gick bra ändå, klarade ett till teoriprov i dag. JIPPI  . 


Sen fick vi lära oss att ta blodprov. Stackars hund som jag stack. Han blödde överallt sen. Hihi tur att den inte var riktig iaf.


Nu sitter jag här och pratar med Mange. Ska sova snart.


SeeeeeYaaaaaaa  

Av malin nilsson - 26 januari 2010 18:53

I dag har vi kört traktor hela förmiddagen. Det var kul men jag fick den äldsta traktor som gå och hitta. Ena rutan var trasig så det var ISKALLT! Fryser fortfarande!


Sen hade vi småföretagende, så klart glömmer jag alltid allting hemma så jag hade ingenting att göra. Då fick jag och Julia sluta i stället   . Skönt att sluta halv 2 och inte 4. Åkte ner på stan och köpte en ny töjning till mig. Skit snygg  !! Sen åkte vi och träna på friskis. As skönt i början då var jag själv vid alla maskiner! Efter en halvtimme var det smockfullt. Då fick jag i stället vänta på att få en maskin!


Visst ja! Glömde nästan berätta...

När jag hoppade av bussen hemma så kom det ut en älg framför mig! Bara tio meter ifrån. Jag blev stel som en pinne, men när den började gå mot mig så blev jag skit skraj och började skrika och springa emot den. Hehe tänk er den synen! Malin jagar en älg och skriker  ! Tur att jag var där. Annars hade den gått ut på vägen. Kunde ha gått illa..


Hej hopp!!   

Av malin nilsson - 25 januari 2010 20:59

Haha esteten är så jäkla rolig. Vi gjorde en pjäs i dag, det var riktigt skoj att spela upp den. Eftersom jag var pms-mamman.thihi


Sötnosen Linn gav mig i födelsedagspresent att äta sushi. Riktigt mysig var det, synd bara att båda hade bråttom hem   . Det var iaf bättre än att träna idag, fast i morrn ska jag straffa mig själv att jag inte träna i dag. Det blir dubbla pass i morrn ist! PUUH!


I morrn blir det traktorkörning igen   . Skoj skoj. Hoppas bara att jag fixar den där backen nu!


Hej svejs!




Av malin nilsson - 23 januari 2010 20:00

Trevlig kväll var det i går! julia kom till mig vid halv fyra. Då började vi sminka ocss och sätta upp håret. Jag lyckade göra en inbakadfläta för första gången i mitt 18åriga liv! Fin blev den också :P. Sen hade vi en mysig middag med familjen. Jag fick jätte fina hörhängen och ett halsband av Elin och Lisa. Ett presentkort på HM fick jag också, det har man alltid användning för   . Av Johan fick jag en eyeliner, jag satt just och funderade om han hade valt ut den själv... Av underbara Julia fick jag också jätte söta örhängen och ett kort som hon gjort själv. Sen satt vi och drack och pratade. Mysigt  .


Resten av kvällen spenderade vi på Kalas. 

Innan vi hoppade på busssen till stan så lämnade vi våra stövlar vid hållplatsen så vi inte skulle behöva  gå ända hem till mig i högklackat och minusgrader. 


Vi dansade hela kvällen och efteråt värkte fötterna som tusan! På bussen hem satt vi och längtade till våra skor som låg och väntade på oss. Trodde vi ja! Skorna var helt borta när vi hoppade av bussen! Så vi fick gå hela vägen hem ändå i våra klackskor. Jobbigt!

Iaf så var det någon som hade trott att det var lisas skor och hängt dom på hennes dörr! Så nu har jag fått tillbaka mina älsklingar!


Nu ska jag titta på film! 

SEE YAA!  

Av malin nilsson - 22 januari 2010 09:13

Nej det är ingen vanlig dag, för det är Malins födelsedag HURRA HURRA HURRA!


Äntligen fyller jag år, som jag har längtat  ! Mamma, pappa och Lasse kom in kl. 7 i morse och sjöng för mig. Älskar ljudet av allas morgonröster som sjunger i otakt  . Jag fick ett par kängor som jag kan ha i skogen, partylite ljus som doftar underbart (http://www.partylite.se/sv-se/candles/votivestealights/ProductDetails.aspx)  och ett par jaktbyxor, fast dom ska jag och pappa åka och prova ut någon dag.  


Nu ska jag sy upp min klänning som jag ska ha ikväll sen kommer Julia och hälsar på. Och då blir det party.


BYE BYE!!    

Presentation


Hej! Jag heter Malin Nilsson och bor i Uppsala.

På min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Nedräkning till studenten

Omröstning

Min blogg?
 Ogillar
 Gillar

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards