maaalinnilssson

Alla inlägg under oktober 2010

Av malin nilsson - 31 oktober 2010 18:03

Fyy så trött jag är. Vid typ tre la jag mig i sängen och spela tv-spel men jag somnade mitt upp i alltihop så min gubbe i spelet dog. Men det var riktigt skönt att sova fast jag blir alltid så grinig när jag är trött, och av nån anledning går det alltid ut över Lasse. Ibland är jag inte alltför snäll mot honom, fast han vet att jag tycker om honom ändå. Syskonkärlek så att säga :D


Hundarna kommer snart att äta upp mig om jag inte ger dom mat snart så det är väl lika bra att göra det. Sen ska jag utfodra mig själv och Lasse när han kommer in från hönsen. Men det kan ta ett tag...


Av malin nilsson - 31 oktober 2010 12:25

Skapligt trött jag är i dag! Känner mig bakis i dag med, men det är jag inte.. Kanske är för att jag typ inte sovit på tre dagar.


Helgen har varit riktigt bra! Jag har världens finaste vänner   


Jag har hamnat på min käre brors rum. Vi sitter och pratar skit och lyssnar på Flogging Molly. Bra skit de där ;) Nu ska jag ta en efterlängtad dusch och sen ska vi till morfar som fyller år.


Ikväll är det 50 first dates på tv. Adam Sandler är bara för skön i den filmen, ganska skönt att kolla på en oseriös film ibland. Vet inte hur många gånger jag har sett den filmen. Men jag kommer ändå somna i soffan ikväll så då vet jag ändå hur den slutar. 

  

Av malin nilsson - 30 oktober 2010 16:36

Du säger igenting som svar men dina ögon är så tydliga ändå.
och allt som ingen annan hör ska jag försöka få dig att förstå.
för alltihop dit där tanken alltid far blir bara tungt för båda två
du tittar upp och du skrattar till
som ett "va fan är det här"
för båda vet att ingen vill
skapa bekymmer och besvär
för allt man vill är att skratta en gång till och bara säga som det är

men så enkelt, så enkelt att bara ett barn klarar av det


Jag ska förklara allt nån gång
Nån gång när vemod byts till ljus
men vägen dit kan vara lång och full av berg och sten och grus
men ingen väg kan vara lika svår som lång
och inget mörker utan ljus
och jag lovar att om en stund
så kan vi skratta åt det här
och all svartsjuka och avund
låt oss aldrig bry oss om det där
för allt man vill är att skratta en sekund och bara säga som det är

men så enkelt, så enkelt att bara ett barn klarar av det

Av malin nilsson - 30 oktober 2010 10:58

Sara och jag sitter i köket och äter frukost. Snart ska vi sjunga lite singstar sen ska vi åka hem till Sara. Ikväll blir det film hemma hos Jerry.


Kvällen blev riktigt rolig faktiskt. Vi hamnade på Etage. Men alla var ganska trötta så David var jätte snäll och skjutsade hem Sara och mig. Vi somnade direkt när vi kom hem. 


Nu ska vi plocka undan och sjunga lite! :)

Av malin nilsson - 29 oktober 2010 14:53

Hej hej!


På Saras begäran så skulle jag skriva att hon är bäst.


Idag har vi jagat kossor hela dagen, en cp-kossa fick damp ryck, sparkade bakut och nästan krossade mitt knä. Skapligt ont det gjorde! K-G var på toppen humör i dag så han bjöd hela klassen på prinsesstårta. MUMS! Sen var det hopp in i duschen, springa upp och äta mat och sen bussen hem. Ganska skön dag.


Jag, sara och Jossan har vart in till Maxi och köpt massa gott så vi ska göra drinkar ikväll. Sen blir det UTGÅNG! Jag är sugen på Etage eller BJ. Vi får se vart benen bär oss. 


Nu ska vi ha lite mys på mitt rum :D

Av malin nilsson - 28 oktober 2010 10:22

Sitter i skolan och ska göra några instuderings uppgifter på religionen, går ganska så segt... Oroar mig bara för provet i eftermiddag som jag kommer få ett stort IG på. Eller jag vet inte, kändes inte så bra när jag skuklle plugga på det sista i går kväll. Men i värsta fall blir det omprov och då har jag lite mer tid att förstå mig på allt bättre.


Snart är det lunch och det är min favorit soppa! Jag kan varken uttala eller skriva det med jag VET att den alltid blir god i skolan :D


I morgon blir det utgång med mina fina flickor, och på lördag bär det till Öregrund och hem till Sara, ska bli skit kul att se hur lilla Sara har det hemma hos sig!


Nej nu ska jag försöka få nånting gjort!

Av malin nilsson - 27 oktober 2010 12:28

Var en riktigt hemsk dag i går.. Höjdpunkten på dagen var väl när jag och Jossan  dödade en massa träd vid kopiatorn men annars finns det bara ett ord som kan sammanfatta dagen, Skit.


Idag är det nya tag och jag har har haft, tro det eller ej, en riktigt bra lektion med den värsta läraren på skolan.


Nu ska jag plugga till provet i Naturkunskap, sen slut för dagen :)


Jag har riktigt starka julfeelings just nu. Längtar som en tok till att köpa julklappar, göra julmat och godis, julpynta och allt som hör till. :)

Av malin nilsson - 26 oktober 2010 09:41

Presentation


Hej! Jag heter Malin Nilsson och bor i Uppsala.

På min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Nedräkning till studenten

Omröstning

Min blogg?
 Ogillar
 Gillar

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards