maaalinnilssson

Alla inlägg under april 2010

Av malin nilsson - 27 april 2010 21:35

Jag har fått Disney-feber! Kollar igenom alla gamla VHS-filmer. Ikväll blire djungelboken. Överste Hathi är ju bara för skön! 


Ett! två! tre! fyr! 
raka led! två! tre! fyr! 
I kolonnen gör vi stil, 
Genom djungelns alla mil. 
Ja, vi går och går genom alla snår


Var just med Elin på en ordentlig genomkörare på svettis. Nu sitter jag och dricker te och sen ska jag marsch in i duschen. Sen äre FILMTAJM!

Av malin nilsson - 26 april 2010 18:06

Sara tyckte att jag har legat på latsidan ett tag nu så jag får väl slänga in ett inlägg! Jag har inte känt för att blogga på flera dar! Det har iof inte hänt så mycket på senaste tiden så jag har inte haft så mycket att skriva om...


I dag hade jag bokat körlektion kl 8. Alldeles för tidigt men man måste ju få det att gå ihop med skolan också. Hade bokat ett 80 minuters pass så jag hann med riktigt mycket! Han sa att jag hade blivit bättre sen sist så det känns bra. Fick också lära mig att plattan ska va i mattan när man ska ut på en 90 väg och inte när man ligger på en 50 väg... Ooopps! Hehe men annars gick det kanoners!


Sen åkte jag till skolan. Nu har vi ÄNTLIGEN börjat med projektarbetet! Kalla mig galen men jag tycker det ska bli skit skoj!


Eftermiddagen spenderade vi på SLU. Fick information om deras kurser. Har faktiskt blivit sugen på att läsa till lantmästare men vi får se... Julia gick iväg för att lyssna om veterinärutbildningen sen såg jag inte skymten av henne nå mer så då åkte jag in till stan. Sara var också på stan så jag föreslog att vi skulle ta en glass! Mumsigt! Men man blev ganska så sjösjuk av att sitta vid ån!


Puhhh! Nu orkar jag inte skriva mer!


Här är iaf en bild från taket i föreläsningssalen... Var nått speciellt med det man han som prata tyckte det såg ut som ett jävla plockepinn.

  


See ya!






Av malin nilsson - 21 april 2010 13:13

I dag hade jag en hälsoundersökning på morgonen. Var väll inget nytt förutom att jag har extremt stora halsmandlar, har växt 1 cm och är sne. Trevlig, trevligt. Sen hade vi arbetsmiljö och säkerhet. Extremt tråkigt!! Sen hade vi lunch. Jag och Julia satt i matselen säkert två timmar och snackade om inte så fräscha fakta vi just fått reda på om mannens heligaste...


Nu har vi  småföretagande, också EXTREMT tråkigt. Men jag sitter inne på fejjan. Julia har djurhusvecka och jag saknar henne massor. Men men that's life!


See ya!

Av malin nilsson - 19 april 2010 18:35

Hej alla mina kära läsare! Jag har inte haft lust att blogga på flera dar nu. Tänkte berätta lite om min dunder tråkiga helg. I fredags somnade jag runt kl 9 i soffan. I lördags vaknade jag halv då gick jag ut på en gång och fortsatte mitt evighetsjobb med hagen. Höll på hela dan. Vid halv 6 hade jag lessnat och var hungrig som en björn! Så då fick det vara nog. I går var jag hos farmor. Pappa och Anders skulle mura grunden till farmors nya växthus. Jag och Ester satt i och kollade på och njöt av solen. Är så skönt att kolla på när andra jobbar!


Det var fler som njöt av solen såg jag efter ett tag... Grodan Boll ville visst också sola ett tag!


  

Lilla Ester 

  



Är såååååå härligt att det är vår nu! Har suttit hela i solen på balkongen. Var minst 25 grader! Och jag, JAG, blev till och med brun :D:D:D:D!



Nepp nu måste jag plugga. 


So long!

Av malin nilsson - 15 april 2010 18:29

Vilket olatjjo väder det är ute. Skönt att jag sitter inne, för det regnar ganska så jätte mycket ute just nu. 


Hade en jätte mysig eftermiddag med mina underbara   Mycket kärlek till er två.

Vi satt och diskuterade Valborg. Dan kommer troligtvis bli så här. Sova hos mig på torsdag. Gå upp och ha mysfrukost, in till stan och ha liten mini-picknick i stadsparken eller vart man hamnar. Sedan ska vi förmodligen till Luddes kompis och grilla. Sen vet jag inte riktigt vad som händer. Men jag tror att det kommer bli en kanon kväll. Hoppas bara att Moder natur är på bra humör så vi får lite solsken också.


Nu ska jag diska lite.

Hej Hopp 

Av malin nilsson - 15 april 2010 09:28

Sitter i skolan och ska göra ett arbete om gårdsnamn. Har letat runt men hittar inte ett skvatt... Ska ta en tur till biblioteket efter skolan hade jag tänkt för att se vad de har att bjuda på. Efter fikat har vi idrott men det är bara jag som har med mig kläder så  jag kommer få springa runt där själv :(.


Efter i drotten ska jag äta pannkisar och sen ska jag in till stan för att ta min första körlektion :D! Kan bli spännande. Sen ska jag träffa Sarre barre och Jullan pullan.


  

See ya

Av malin nilsson - 14 april 2010 19:31

Våren är den underbaraste årstiden! Egentligen borde jag vara sönder stressad av allt jag har att göra men kollar man ut så mår man hur bra som helst inom sig! Kan inte ha några bekymmer när allt är så underbart!


I dag var båda lärarna borta som vi skulle ha på eftermiddagen så vi slutade klockan halv 1. Riktigt skönt. Jag och min bästis åkte ner på stan och köpte jordgubbar och vindruvor och slog oss ner på bryggan i solen. Guuuud så härligt det var!! Hela ån var full av människor! Hade dock någon mindre trevlig person bredvid mig... Vet inte om han gjorde på rätt sätt när man försöker få kontakt med nån... Armbåga mig i sidan och sa "Hörrdu! Min kompis säger att det ska snöa på lördag! Är det sant!?" Ehh ser jag ut som en meterolog kanske? Eller så fråga han om jag kunde vakta hans väska om det kom några skumma människor. Hmmmm...! Tror han armbåga mig 5 gånger! Eller så satt han och hängde på mig. Riktigt dryg människa! 


  


Sen gick vi en sväng på stan och försökte hitta en outfit till Julia. Inte det lättaste men jag tyckte att hon skulle ha en skit snygg vad-det-nu-var-för-något. Men hon skulle tänka på saken.


Hej Svejs!

Av malin nilsson - 13 april 2010 16:50

Jag som tänkte förra veckan "Shit vad soft schema vi kommer ha fram till sommaren. Men icke.. Eller så farligt kanske det inte är. Jag har en månad praktik om typ tre veckor. Jag ska vara på akvariehobby i Gränby. Vet inte riktigt om fiskar är min grej men det kan ju bli kul... 


Jag hade utvecklingssamtal i dag. Inget konstigt med det det för det har jag ju typ varje vecka men den här gången berätta jag om att jag inte vill hålla på med smådjur så jag ska få byta ut hundkursen mot grovfoder. Det innebär att jag kommer ha praktik i sommar och ta in enilage och när de andra har praktik i början av trean har jag teori. Men det var vissa förkunskapskrav om jag skulle få gå den. Jag måste ta traktorkort typ nästa vecka och vara med i vårbruket här hemma. Inte lika skojigt, där rök ju min fritid! Så nu blire till att plugga, plugga, plugga om jag ska klara teoriprovet.  Men jag tror att det kommer bli kanon det här! =D


Hej Hopp Lingon Snopp!

Presentation


Hej! Jag heter Malin Nilsson och bor i Uppsala.

På min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Nedräkning till studenten

Omröstning

Min blogg?
 Ogillar
 Gillar

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards