maaalinnilssson

Alla inlägg under oktober 2010

Av malin nilsson - 2 oktober 2010 23:24

I dag har det vart en jätte mysig dag! Först blev det lite kaninburs städ, nja det var väl kanske inte så speciellt mysigt då... Men sen gjorde jag den längsta tur jag någonsin gjort på egen hand. Och det var hem till Jonna i Österbybruk. Det däremot var jätte mysigt! Vi åt tacos och sen tog vi en liten promenix i skogen. Vädret kan man ju verkligen inte klaga på, helt underbart! Stellan hade jätte roligt när han gladeligen hoppade runt i varenda liten lerpöl han kunde hitta! Haha riktig liten sköning det där! Eller nja så liten är han väl kanske inte...


  

Kom hem runt åtta tror jag och då placerade jag mig framför teven i ryggläge! Zappade runt lite men sen fastnade jag framför en rysare på sexan som inte var så speciellt ruskig. Mest bara konstig faktiskt... Nåja, nu ska jag borsta gaddarna sen sova!

Godnatt!

Av malin nilsson - 2 oktober 2010 11:24

Martin Ljung har nu lämnat jorden. Han var verkligen en av mina favorit komiker! Han var vansinnigt rolig under sina glansdagar!


Av malin nilsson - 1 oktober 2010 21:54

Lyckan i skogen gick väl sisådär... Knatade på 2 timmar i skogen men så mycket svamp kan jag väl inte påstå att jag hittade. Men det jag hittade räckte gott och väl till en kantarellsås till middagen! Delicous! 


Haha jag har kommit på mig själv att jag sitter och irriterar mig som tusan på dom som använder engelska ord när dom pratar och skriver. Men ändå så tillhör jag dem som använder sig utav svengelska! Skärpning nu! Vi bor väl ändå i Sverige?


I morgon ska jag ta en tur till Österby och hälsa på Jonna! Ska bli jätte mysigt! Har aldrig vart där så det ska bli kul =)


Pappa var ut och jagade för första gången på säsongen med hundarna i dag. Skapligt otränade dom är! Alla ligger heeelt utslagna på golvet. Lina är inge vidare på att jaga så jag tänkte testa lyckan på att få henne att spåra kantareller. Vore ju riktigt skoj faktiskt, men jag tvivlar lite på att det kommer gå. Tänkte iaf börja lite smått och se om hon överhuvudtaget är intresserad av mitt experiment. 


Nej nu ska jag duscha och kolla på film! 

Av malin nilsson - 1 oktober 2010 13:30

Äntligen är det fredag! Det är väl något alldeles speciellt med dom dagarna? Var väldigt tungt att gå upp i morse. Alla skolor i Uppsala har studiedag i dag men inte lilla Jälla. Nej så jag fick kämpa mig ur sängen och knata iväg till skolan iaf!


Jösses vad kallt det var i morse då! -1 stod mätaren på när jag gick. Jag vill inte klä på mig för mycket heller för att det blir jätte skönt på dagarna, så jag har gått och frysit hela morgonen men nu är det lovely väder!


Jag funderar på att gå en runda i skogen och plocka lite svamp. Jag har hittat mina egna svampställen nu. Det var mycket smått sist jag var ut så jag hoppas att dom har växt på sig lite så jag kan plocka dom i dag.   

Presentation


Hej! Jag heter Malin Nilsson och bor i Uppsala.

På min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Nedräkning till studenten

Omröstning

Min blogg?
 Ogillar
 Gillar

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards