maaalinnilssson

Alla inlägg under augusti 2010

Av malin nilsson - 23 augusti 2010 11:59

Blev så trött på den heta sommarn.
trött på bilderna i stan'
trött på Olssons skor och Kvarnen
trött om natten, trött på dan'

Trött på all valproganda, lika billig som reklam
ja, "vi vill ha ett bättre Sverige". Åh fan!




Sitter och läser på alla partiers hemsidor... Fan vad svårt det är att bestämma sig. Alla partier har något man gillar och något man inte gillar. Skulle vara lite intressant att se hur det blir om SD kommer in i riksdagen. Då blir det nog liv i grytan. Men vad vet jag?? Jag har inte vart så värst intresserad heller, så jag har lite läsning att ta ikapp. Tycker att skolorna kunde informera lite bättre. Känns som om det är många ungdomar som inte vet ett skvatt av vad dom röstar på, och så är det nog många som styrs av vad föräldrarna röstar på..


Nej nu ska jag plocka fram lite lunch till pappa. Så ska jag fortsätta mitt funderande senare...


Hej så länge :)









Av malin nilsson - 22 augusti 2010 00:08

I dag har det vart en skön dag. Först tog jag en runda med snabelmaskinen, jag kan säga att det var välbehövligt i mitt rum. Råttorna har börjat tagit sig fram under sängen så det var som sagt dags att göra ett ryck. 


Sen gick jag ut med pappa och skulle skotta ur vete som hamnat i fickan med havre. Pappa stod nere i fickan och jag hissade upp hinkar med vete. Fy tusan vad läskigt det var! 15 meter ner till betonggolvet.. Känns inte så tryckt när man bara står på en lös bräda. Efter ett tag klarade jag inte av det så då fick jag klättra ner i fickan och pappa fick hissa hinkar. Det var en liten gråsparvs unge som hade ramlat ner och inte kunde ta sig upp, så då gjorde jag dagens goda gärning och räddade den :).


Sen åkte jag och Julia till IKEA och köpte nya blommor och krukor till mig :) nu måste jag bara sätta upp en hylla som dom kan stå på :P.


Mamma och pappa hade kräftskiva ikväll så jag har suttit med där hela kvällen och pratat. Väldigt mysigt :) Lille Algot hade också följt med. Mysigare unge får man leta efter! Först lekte vi lite med hans tröska som han hade med sig och runt nio var han helt slut så då la han sig i mitt knä och drack välling. 


Nej nu ska jag sova! Jag är helt slut, blev lite för mkt flytande ikväll så det känns faktiskt i huvudet!


God natt!

Av malin nilsson - 21 augusti 2010 08:59

Det är redan augusti! Tiden går så jäkla fort nu förtiden! Månaderna bara springer iväg! 


Igår var jag och hämtade ut mitt körkort (jag gick dit!! blev katastrof när jag försökte köra dit sist) . Man ser hel skum ut ju! Läste på Elins blogg just att hon också hade hämtat ut sitt och också hade sett helt annorlunda ut. Jag är jätte blek och håret är typ alldeles vitt. För så blond är jag ju verkligen inte!


I dag hade jag tänkt att åka på Lagga-marknad men jag tror att jag hoppar över det faktiskt! Inte så mysigt väder ute. Blir nog en städdag ist. Mitt rum ser ut som ett bombnedslag efter att jag skulle städa igår men jag lyckades bara få det värre... Typiskt  mig, suck... Och så tappade jag en till blomkruka i golvet! Blir så less på det där fönstret! Man behöver bara nudda nånting så åker det i golvet! Jag funderar på att ta en ride till IKEA och införskaffa mig lite nya blommor och framför allt blomkrukor. Just nu har jag plastblommor, ser ju inte så roligt ut alls. Men vad ska man göra då??


Nu ska jag hitta på något annat!


Haj Haj!


Av malin nilsson - 18 augusti 2010 20:15

I dag är det onsdag och då började skolan igen. Var inte taggad alls när jag vaknade i morse. Var så varmt och mysigt i sängen :) men jag gick upp iaf och det blev en riktigt trevlig dag. Var en skön dag i skolan, bara massa information och sen fick vi sluta halv två. Sen åkte jag och Julia ner på stan och kollade i affären. Hittade dock inget i dag, lika bra det för det skulle inte plånboken tyckt  om :P. Eller jo just jag jag köpte silverschampoo. Vet inte om den är bra men det var den enda som dom hade på Kicks. Hon i affären sa att den skulle vara bra så jag får lita på henne :) Ska testa ikväll iaf.

  


Sen kom Sara och så gick vi och fikade på Linné. Var super gott och mysigt :) Sen gick vi en runda till på stan och sen åkte vi hem :)


Oj klockan är redan halv 9! Då ska jag gå och duscha med mitt nya schampo sen blir det filmtajm :)


Haj haj!

Av malin nilsson - 15 augusti 2010 10:49

I dag är det söndag och det innebär att det är endast 2 dagar kvar på sommarlovet. När jag tänker tillbaka så har det varit ett bra sista sommarlov. Har varit mkt sol och bad. Jag har lärt mig massor när jag hade praktik hos Gauffin. 


I går åkte jag och Simon ut och fiskade lite. Var riktigt roligt att träffas igen efter typ två år! Synd att Martin inte kunde följa med men det får bli en annan gång. 

Jag trodde att Simon kunde det här med båtar men när vi kom ner dit så frågade han " Vet du hur man kör den här?" Men det gick bra ändå och jag fick igång den efter ett tag. Vi fick tre gösar. Fast två var för små så dom fick hoppa i igen. Den andra fick Simon med sig hem och den åt han upp till kvällsmat. 


I dag  hoppas jag att solen vill visa sig lite mer. Skulle vara skönt att få lite mer färg på sig. Men det är inte så där jätte fint ute nu...


Nu kommer jag inte på något mer att skriva så det får räcka för i dag det här. :)


Laters!

Av malin nilsson - 14 augusti 2010 00:22

Ligger i sängen och vräker mig efter maten.. Är helt slut i ryggen! Förstår inte hur man kan få mensvärk i ryggen men ont gör det iaf! Blir som en gammal gumma! Tur att det snart är över så man slipper det på ett tag :). 


Idag tog jag min första tur själv med bilen! Kändes så jäkla skönt! Men det var lite pirrigt när man inte hade pappa bredvid sig som håller ögonen på mig. Först körde jag in till morfar sen så åkte jag till Vänge för att lämna av lillebror hos tjejen. Var riktigt roligt! Jag vill bara ut och köra igen :D.


Ikväll blev det grillning med hela familjen för en gång skull, brukar inte bli så ofta annars. Men det var riktigt mysigt! 


  Jag är så glad för älskade syster yster!  


Nu ska jag sova! Blev alldeles snurrig i bollen efter maten.. Fast först ska jag kika om jag ser något stjärnfall. Läste att man skulle kunna se 50-60 per timme i natt men jag har inte sett något hittills...


God natt! :D

Av malin nilsson - 12 augusti 2010 20:51

Idag fixade jag uppkörningen! Är så jäkla glad! Först trodde jag inte att jag skulle klara det. Gjorde lite småfel här och där men sen när jag stannade bilen så sa han. "Ja det gick ju bra det här, du blev godkänd". Mitt leende satt ända uppe vid ögonen! Fy fan vad glad jag är! :D


  

Av malin nilsson - 12 augusti 2010 08:55

I dag är det Dagen D!   

Presentation


Hej! Jag heter Malin Nilsson och bor i Uppsala.

På min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Nedräkning till studenten

Omröstning

Min blogg?
 Ogillar
 Gillar

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards