maaalinnilssson

Alla inlägg under januari 2010

Av malin nilsson - 21 januari 2010 19:55

I dag har vi åkt skridskor på Studenternas. Det var kul men jag är inte den bästa på att åka :P. Linn ville inte åka så hon tog en masssa roliga bilder ist på mig och Julia, ni skulle kunna få se, men jag vet inte hur man lägger upp bilder här än...


Runt elva åkte vi tillbaka till skolan för att äta lunch och ha lantbruksdjur. På lunch rasten gjorde jag ett nytt försök med att para två hamstrar. Svårflörtad brud måste jag säga!!


Iaf så gick eftermiddagen hur långsamt som helst... Blev så klart inte klar med uppgiften som vi fick så nu sitter jag här och jämför fodermärgkål och foderraps med varandra. Skit kul!


Ser fram emot morgondagen:D. Måste bara sy upp den där klänningen så jag kan gå ut i morrn!


Morsning korsning!

Av malin nilsson - 19 januari 2010 19:43

Tisdagar är roliga dagar! Vi börjar med att köra lite traktor. Det var riktigt kul. Vi fick lära oss att köra slalom både framåt och baklänges och fickparkera. Som väntat briljerade jag mellan alla konor *HOST HOST*. På eftermiddagen hade vi prov om ormar, amfibier och akvaristik. Om jag klarade det? Aldrig! Sen skulle vi göra klart lite arbeten i sällskapsdjurs kursen, jag och Julia ville hellre sitta på ansiktsboken och nörda oss i 3 timmar så det gjorde vi :P. 


Jag har känt lite panik tills på fredag för jag har en garderob full med kläder men ingenting att ha på mig!! Hur är det egentligen möjligt? I-landsproblem av högsta grad! I alla fall så begav jag och Julia oss av till den stora staden och inhandlade en klänning. Riktigt fin om jag får säga det själv. Det är ju kul också att det var halva reapriset på den. Kom undan med en hundring och 30 kr till korv med bröd till Julia och mig. Jag menar, det tar på krafterna att gå på stan!! Jag sprang på martin idag på stan också, det var trevligt  , synd bara att jag hade så bråttom, hann inte säga så mkt till honom...


Nu sitter jag här och beundrar den HÄFTIGASTE människan som nånsin levat på denna jord! http://www.youtube.com/watch?v=Yh988VKCSjE&feature=PlayList&p=E13A64D7B1C2622E&index=0&playnext=1 och väntar på att Robin ska ringa.


Ja, nej det blir inte roligare än så här... 


Tjarrå!

Av malin nilsson - 17 januari 2010 14:07

Jag hatar söndagar, det är den enda dagen på hela veckan som går riktigt sakta, inte hjälper det här vädret nånting heller... Snarare tvärtom!! Idag har jag bakat bröd med valnötter och rivet äpple, väntar bara på att den ska kallna lite så att jag kan smaka  . Nu ska jag städa mitt rum och tvätta lite kläder. Och sen plugga till det där supertråkiga provet jag har på tisdag. Handlar om reptiler, akvaristik och amfibier... Det är nog det enda tråkiga vi gör i skolan nu, på förmiddagen ska vi köra lite traktor igen så det blir iaf lite roligt att se fram emot på tisdag. 


På fredag fyller jag år och då kommer Julia hit och käkar lite mat sen blir det utgång :). Skojigt skojigt   . Men mer om det sen.


Nu ska jag hänga den där rackarns tvättmaskinen så jag blir av med det nån gång  .


See ya   

Av malin nilsson - 14 januari 2010 19:22

Mysig dag i dag   . Efter skolan åkte jag och Julia in till stan för att träffa Sara. Det var riktigt mysigt. Satte oss på china garden och åt massor med sushi, wokade grönsaker och friterde bananer. Riktigt mumsigt var det   .


När jag skulle hoppa på bussen hem och betala så hade inte busschauffören någon växel så jag fick gå på ändå. Bra tänkte jag, där sparde jag 24 kr.


Jag satt som vanligt och lyssnade på baseballs och tittade ut genom fönstret när någon knackar mig på axeln och vill se min biljett. Shit tänkte jag och berättade hur det var. En timme och en bot på 1224kr senare så sitter jag här och hoppas att allt ska gå bra när jag ska överklaga i morgon. (Det var ju inte mitt fel att jag inte fick någon biljett.) Annars så kommer det att sitta en 1224kr fattigare Malin här i morgon.


I morgon slutar jag halv tolv i skolan så då ska jag och Julia träna bort alla extra kalorier vi proppat i oss i dag  . Får se om jag orkar igenom hela träningsprogramet jag fick i onsdags  


Ha det bra !   

(Jag älskar alla dessa smileys!!)

Av malin nilsson - 13 januari 2010 20:12

Just nu känner jag sån lycka! Ingenting kan vara bättre, skolan funkar bättre än bäst, bara roliga ämnen och schemat är underbart, jag har kommit igång med träningen, har underbara vänner, titta ut och du ser den vackraste vinter du nånsin sett, mysig födelsedag väntar snart, jag kan fortsätta hur länge som helst... 


Hur som helst  I LOVE MY LIFE  !




Rosor till den bästa träningskompisen EVER! 

Av malin nilsson - 13 januari 2010 09:34

Dålig start på morgonen! Jag ställer alltid min väckerklocka på 20 i 6 varje morgon, i morse så lyckades jag att ignorera den och vaknade klockan 7 ist. Jobbigt eftersom min buss går kvart över 7. Som tur var hann jag iaf.

Nu sitter jag i skolan och försöker klara ett teoriprov till traktorkoret. Vilket är omöjligt så jag försöker att klura ut hur den här hemsidan funkar ist.


Får se om jag lyckas  

Av malin nilsson - 13 januari 2010 00:00

Nu tänkte jag testa på det här som alla pratar om. Att blogga, ja varför inte? Jag ger det en chans iaf   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Jag heter Malin Nilsson och bor i Uppsala.

På min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Nedräkning till studenten

Omröstning

Min blogg?
 Ogillar
 Gillar

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards